CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, May 22, 2011

lembaran cinta untuk Yang Maha Mengasihi dan yang dikasihiNya..(part 2)

alhamdulillah ya Allah..skali lagi dapat jua aku menulis lagi warkah buatMu yg sering ku ingati
ya Allah,pada hari ini sekali lagi Kau telah mentarbiyahku walau tanpa aku sedari
hampir sahaja aku hanyut menyimpang dari ajaranMu ya Allah..
namun,sayup2 azan Maghrib mengejutkanku dari leka itu..
aku kira itu adalah peringatan dariMu ya Rabbi..
teguranMu tentang kelalaianku..astaghfirullah al-azim..
ya Rahman ya Rahim..
alhamdulillah yg teramat buatMu di atas kiriman seorang sahabat yg beriman di jalanMu ya Allah
dikejutnya aku di waktu lenaku
kejutannya adalah diatas lena ku (kealpaan terhadapMu)
Kau bangunkan aku ya Allah..
Kau kirimkan dia untuk member peringatan dan pesanan yg sedalam-dalamnya dariMu ya Rahman
sesungguhnya tanpa itu semua mungkin aku akan ditimpa musibah
diatas kejahilan ku sendiri..
terima kasih ya Allah..terserlah kasih sayangMu kini terhadapku..
kirimanMu itu telah menyampaikan ayat dari kalam suciMu..

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”( al-Baqarah: ayat 216)

sesungguhnya ampunkan aku ya Rabbi..
aku telah lalai dalam jalan jihadku padaMu
baru tersadung sedikit aku telah melatah
sesungguhnya tanpa keampunanMu siapalah aku..
aku memohon padaMu ya Allah
terimalah penyesalan hambaMu ini ya Allah..
amin..ya Rabbal alamin..


2 comments:

Post a Comment