CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 25, 2011

Gemilangnya sinar itu..

bismillahirahmanilrrahim..

~coretan buat seorang teman~

menitis air mtaku keharuan kala hadirnya seorang insan,
mengejutkan ku dari lena, menyedarkan aq dari leka..
datanngnya tidak ku duga, perginya juga tdak ku pinta,
sesungguhnya itu semua kekuasaanMu, wahai Yang Maha Esa..
ingin rasanya aku panjat sejuta syukur kpadaMu ya Tuhan diatas anugerah (teman) itu,
sesungguhnya kurniaanMu itu wlaupun bkn ku duga aptah lagi ku pinta, namun ianya adalh pntu segala..
membuka hatiku menerima huluran kasihMu, mencelikkan mata melihat sinar sayangMu ya Tuhan,
sesunguhnya itu amat berharga..
menangis aku untuk sebuah pertemuan (teman), teman penunjuk jalan juga teman bicara,
tentu perit rasanya andai takdir suatu hari nt mengatakan kta tak lgi bersama
jika itu suratan Tuhan untukku whai teman, aku harus jua redha..
kerna..
jalan itu adalh jln Allah dan aku sdah pn memilih untuk trs berjalan di atasnya



Rasulullah SAW bersabda mengenai keperibadian sahabat sejati yang bermaksud:
“Mahukah kamu aku beritahukan mengenai orang baik di kalangan kamu? Para sahabat menjawab: Ya Wahai Rasulullah. Baginda SAW bersabda: Apabila kamu memandang kepada mereka, kamu teringat kepada Allah. Kemudian Rasulullah SAW bersabda lagi, bermaksud: “Mahukah kamu aku beritahukan orang yang jahat di kalangan kamu? Mereka ialah orang yang suka melaga-lagakan antara dua orang, yang suka merosakkan hubungan kasih sayang antara mereka yang berkasih sayang dan suka mencari aib cela orang yang baik-baik.” (Hadis riwayat Imam Ahmad)


sahabatku..
aku memohon kpd Allah semoga kta bersama-sama memperoleh rahmatNya..
aku tahu kiranya engkaulah sahabat terbaik pnah ku ada..
ingin rasanya melihat kau bahagia..
wlau dimana pn mgkin dikau berada, aku ingin melihata snyummu..
kerna ia adlh penwar untkku tika duka dn lara,
dan tdak kupinta engkau menghadapi duka
kerna nt aku juga trut merana..


temanku..
andai diizinkan Allah,aku ingin membina ukhwah
yang tnpa pnghujung..hanya kehendak takdirNya jua,
sahabat,
kta bertaut saudara kerna rahmatNya,
abadikan lah setiap masa,
engkaulah imamku whai teman,
benar engkau, betullah aku..
dan jika salah bersamalah kte perbetulkan..
insyaAllah..

0 comments:

Post a Comment